مشخصات بهترین اکسیژن ساز خانگی

بهترین اکسیژن ساز خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟اکسیژن برای تنفس ضروری و به طور معمول سطح طبیعی اکسیژن خون یک فرد 95٪ یا بالاتر است. برخی از بیماری‌های مزمن مانند نارسایی قلبی، آسم و COPD می‌توانند باعث شوند که سطح اکسیژن به طور مداوم زیر 95٪ باشد. در چنین شرایطی، یک فرد ممکن است از اکسیژن درمانی بهره مند شود. دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی تجهیزات پزشکی هستند که توسط پزشک تجویز و نظارت می‌شوند.

شرکت تجهیزات پزشکی میترا طب برای کمک به شما در جستجوی بهترین اکسیژن ساز خانگی که مطابق با نیازهای منحصر به فرد شما باشد، در این مطلب قصد دارد شما را بیشتر با دستگاه اکسیژن ساز آشنا کند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

دستگاه اکسیژن ساز خانگی چیست؟

هنگامی که فردی به دلیل شرایطی مانند نارسایی قلبی در طول روز یا شب به مکمل اکسیژن ثابت نیاز دارد، یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی ممکن است یک دستگاه اکسیژن ساز خانگی تجویز کند. در حالی که دستگاه اکسیژن ساز خانگی مشابه سایر دستگاه‌های مورد استفاده برای اکسیژن درمانی؛ مانند مخازن اکسیژن هستند، این دستگاه‌های ثابت با استفاده از پمپ‌های الکتریکی برای فیلتر کردن نیتروژن و غلظت اکسیژن متمایز می‌شوند.

اگر شما عزیزان به تجهیزات پزشکی مختلفی مانند تخت بیمارستانی، ویلچر، کپسول اکسیژن، تشک مواج و … برای نگهداری عزیزانتان نیاز داشتید حتماً از شرکت میترا طب تهیه نمایید. این شرکت تجهیزات پزشکی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. برای دریافت مشاوره و خدمات به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با شماره‌های 09125906605- 02155366471 تماس بگیرید.

دستگاه اکسیژن ساز خانگی چگونه کار می‌کند؟

تغلیظ کننده‌های اکسیژن هوای محیط اطراف را استخراج و فیلتر می‌کنند تا اکسیژن تصفیه شده با غلظت اکسیژن افزایش یافته ایجاد شود. این اکسیژن از مخزن سپس از طریق لوله‌های پلاستیکی شفاف فرستاده می‌شود تا به ماسک یا کانول بینی که توسط فردی که نیاز به اکسیژن اضافی به بدنش دارد، برسد.

کنسانتره‌های اکسیژن ثابت برای استفاده در یک مکان، مانند داخل خانه، به دیوار وصل می‌شوند. وزن آنها اغلب بین 22 تا 35 پوند است، اگرچه بسته به دستگاه می تواند بسیار متفاوت باشد. مانور دادن به تغلیظ کننده های اکسیژن خانگی ممکن است دشوار باشد، اگرچه متمرکز کننده های ثابت کوچکتر و سبکتر به طور فزاینده ای در دسترس هستند و بسیاری از آنها با دستگیره ها یا چرخ های داخلی برای قابلیت حمل و نقل بهتر در سراسر خانه طراحی شده اند.

تغلیظ کننده‌های اکسیژن خانگی به طور کلی دارای صفحه نمایشی هستند که سطح اکسیژن و میزان اکسیژن مصرفی را بر حسب لیتر در دقیقه نشان می‌دهد. ویژگی‌های اضافی شامل فیلتری است که اکسیژن اتاق را تصفیه می‌کند و همچنین لوله و ماسک صورت یا کانول بینی که به اکسیژن اجازه می‌دهد به راحتی به داخل دهان و بینی جریان یابد.

بهترین اکسیژن ساز خانگی
موارد استفاده بهترین اکسیژن ساز خانگی

مزایا و معایب دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی

اکسیژن درمانی تکمیلی مزایای زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد، اما خطرات و معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. انجمن ریه آمریکا مزایا و معایب زیر را برای مصرف‌کنندگان بالقوه تغلیظ کننده‌های اکسیژن خانگی ارائه می‌دهد.

مزایا

  • بهبود تنگی نفس یا تنگی نفس در طول فعالیت‌های روزمره
  • خستگی کمتر و افزایش سطح انرژی
  • بهبود کیفیت خواب

برخی از بهترین اکسیژن ساز خانگی ممکن است دارای لوله یا چرخ‌های طولانی‌تری باشند تا دامنه حرکت بیشتری در خانه فرد ایجاد شود

معایب

  • افزایش خطر آتش‌سوزی
  • نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد
  • برای سفر مناسب نیست

به خاطر داشته باشید که اگرچه اکسیژن یک گاز ایمن و غیر قابل اشتعال است، اما از احتراق پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که مواد در یک محیط غنی از اکسیژن سریع‌تر می‌سوزند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند هنگام استفاده از بهترین اکسیژن ساز خانگی برای کاهش خطر آتش‌سوزی، دستورالعمل‌های زیر را رعایت کنید:

  • هنگام سیگار کشیدن یا در نزدیکی شعله باز از استفاده از غلیظ‌کننده اکسیژن خودداری کنید.
  • برای کاهش خطر گرمای بیش از حد، دستگاه اکسیژن ساز ثابت خود را در یک فضای باز قرار دهید.
  • هیچ دریچه‌ای را روی غلیظ‌کننده اکسیژن نپوشانید یا مسدود نکنید.

چه کسی به بهترین اکسیژن ساز خانگی نیاز دارد؟

دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی توسط افرادی استفاده می‌شود که شرایط بهداشتی بحرانی دارند که منجر به کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود. این شرایط مزمن به طور گسترده‌ای متفاوت است، اما برخی از رایج‌ترین آنها، به گفته متخصصان، عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های قلبی مزمن مانند نارسایی قلبی
  • بیماری‌های مزمن ریوی، مانند بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)
  • فیبروز بینابینی و ریوی که زخم روی ریه‌ها است که تنفس طبیعی را منع می‌کند.
  • آسم شدید
  • فشار خون ریوی
  • فیبروز سیستیک
  • نارسایی قلبی پیشرفته

ویژگی مشترک این شرایط وجود نارسایی تنفسی یا ناتوانی در رسیدن به اکسیژن خوب در حین تنفس هوای اتاق است. در این شرایط، تنفس هوایی با غلظت بالاتر اکسیژن که توسط متمرکز کننده اکسیژن تأمین می‌شود، ضروری است. خونی که به قلب جریان می‌یابد و از قلب می‌گذرد مسئول پمپاژ اکسیژن در سراسر بدن است، بنابراین وقتی فردی مشکلات قلبی عروقی را تجربه می‌کند، قلب ممکن است به درستی اکسیژن را گردش ندهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *