همان‌طور که می‌دانید و حتماً دیده‌اید تخت بیمارستانی دارای طراحی خاصی بوده و در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. هرکدام از انواع تخت‌ها دارای خصوصیات ویژه‌ای می‌باشد که بنا به نوع کارایی و کاربردی که برای هر بیمار دارد در قسمت‌های مختلف بیمارستان و یا با اجاره تخت بیمارستانی در منازل برای نگه‌داری از بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکن در تخت بیمارستانی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که یک تخت بیمارستانی با یک تخت معمولی دارد، قابلیت تنظیم ارتفاع آن می‌باشد که به طور معمول به شکل دوشکن و یا سه شکن طراحی گردیده است. علت این امر، آن است که بسته به درد و ناراحتی که شخص بیمار در قسمت‌های مختلف بدن احساس می‌نماید ممکن است قادر به حرکت و جابه‌جایی نباشد؛ از این رو برای راحتی بیشتر و به کمک اجاره تخت بیمارستانی دو یا سه شکن می‌تواند به آسانی تغییر وضعیت دهد. لازم به ذکر است که تغییر وضعیت تخت به کمک یک ریموت و موتور برقی صورت می‌گیرد که از مزایای مهم اجاره تخت بیمارستانی در تهران برقی به حساب می‌آید.

ریل‌های محافظ از دیگر تفاوت‌های مهم تخت بیمارستانی با تخت معمولی، ریل محافظ می‌باشد که در این تخت‌ها برای جلوگیری از سقوط بیمار از روی تخت تعبیه شده است. نکتهٔ قابل توجه این است که به دلیل جا به جایی آسان این ریل‌ها، با پایین آمدن شخص و یا رفتن روی تخت به آسانی جمع شده و سبب راحتی بیمار می‌گردد؛ بنابراین برای افزایش ایمنی بیمار به دلیل طراحی این حفاظ‌ها، اجاره تخت بیمارستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت نصب وسایل درمانی تخت بیمارستانی برخلاف تخت‌های معمولی این قابلیت مهم را دارد که می‌توان سرم، کپسول اکسیژن و سایر وسایل مورد نیاز برای درمان بیمار را روی آن نصب نمود.

راحتی بیمار یکی از نکات بسیار مهم که در بهبودی سریع‌تر بیمار نقش بسزایی دارد، احساس آرامش و راحتی وی می‌باشد که اجاره تخت بیمارستانی در منزل کمک زیادی در این زمینه می‌کند. با طولانی شدن بیماری فرد، تخت‌های معمولی گزینه ی مناسبی برای نگه داری و مراقبت از آن‌ها نیست.

آشنایی با بهترین ویژگی‌های تخت‌های بیمارستانی: حال که تفاوت‌های مهم تخت بیمارستانی با تخت معمولی را دانستید، بد نیست با ویژگی‌های مهم آن بیشتر آشنا شوید تا برای اجاره تخت بیمارستانی، اطلاعات جامعی در این زمینه داشته باشید. به طور کلی یک تخت بیمارستانی ایده آل، تختی است که آسایش و راحتی هر چه بیشتر بیمار را فراهم نماید. شاید با شنیدن نام تخت بیمارستانی این تصور در ذهن شما به وجود بیاید که این تخت مخصوص بیمارستان است. اما این طور نیست و در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده که بیماران و به خصوص کسانی که مبتلا به بیماری‌های طولانی‌تر و نیازمند مراقبت بیشتر هستند حتی در منزل نیزمی توانند از آن بهره ببرند.

دو خصوصیت مهم تخت بیمارستانی: به دلیل قابلیت تنظیم بخش بالاتنه تخت، بیمار به راحتی می‌تواند از حالت خوابیده به حالت نشسته تغییر وضعیت دهد که این امر مانع فشار روی بدن او می‌گردد. – قرارگرفتن بد ساید در دو سمت تخت، مانند یک کمکی عمل می‌نماید و به افراد ناتوان و سالمند در نشستن و خوابیدن روی تخت کمک می‌کند و همچنین مانع افتادن آن‌ها از روی تخت می‌گردد.

انواع تخت بیمارستانی: تخت بیمارستانی در انواع مختلفی در بازار عرضه شده است که به طور کلی در سه دسته ی زیر قرار می‌گیرند:

1-دستی

2-نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)

3-تمام الکترونیکی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *